Nog ééntje dan... - Reisverslag uit Lavras, Brazilië van Mark de Leeuw - WaarBenJij.nu Nog ééntje dan... - Reisverslag uit Lavras, Brazilië van Mark de Leeuw - WaarBenJij.nu

Nog ééntje dan...

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

03 Januari 2009 | Brazilië, Lavras

Nog ééntje dan … ten eerste om iedereen een gelukkig nieuwjaar te wensen, dus hierbij de beste wensen … ik hoop dat iedereen weer veel nieuwe mooie dingen mag meemaken en van oude mooie dingen kan blijven genieten. Ten tweede omdat dankzij de regen en dit ellendig saaie oord van een Lavras ik niet meer weet wat ik met m’n tijd moet doen, dus tijd genoeg voor nog een verhaaltje over onze trip naar Trindade om oud & nieuw op het strand te vieren…

De ingrediënten waren: 5 Slowaken, 1 Nederlander, één 2/3-persoontentje en de ontembare gedachte te ontvluchten aan Lavras om onze lijven 2009 in te laten rollen in zand, zee en zon. Deze hoop werd bijna nog genadeloos verpletterd toen het de 30ste zo hard begon te regenen dat het huis van Lenka en Vladka onder een laag van 10 cm water kwam te staan. Maar we lieten ons niet uit de weg slaan en besloten toch gewoon te gaan. 7 uur ’s avonds begon onze eerste busreis…Lavras-Perdoes-Aparecida-Gueratingueta en door de 4e en laatste bus richting Paraty werden we de 31ste rond een uur of 2 ’s middag afgezet bij een afslag richting Trindade, een klein hippie-dorpje aan de kust van de staat Rio de Janeiro. Toen er een gammel klein busje aan kwamen zetten kon ik nog niet geloven dat dit de “taxi”was die ons naar Trindade moest brengen. Er werden 13 mensen ingepropt, Lenka bij mij en Radka bij Igor op schoot om het allemaal te laten te passen. Terwijl de uitlaat voorbarig als vuurwerk begon te knallen, had ik het gevoel alsof ik een tekenfilmpje zat en er elk moment allemaal onderdelen van het busje af konden vallen, zodat alleen de chauffeur met een stuur in z’n handen over zou blijven. Ik weet nog steeds niet hoe, maar rond 3 uur kwamen we zonder schrammetje aan en kon het feest beginnen. We vonden een plaatsje op een “camping” (als je het zo wilt noemen) waar de tenten zo dicht op elkaar stonden dat Lowlands er niks bij is, maar dat mocht de pret niet drukken, aangezien we toch niet echt van plan waren te gaan slapen.
En daar waren we dan…zoals in onze dromen: zon, zee, strand, pils. En zoals niet mag ontbreken op het strand samen met Vladka een fantastisch zandkasteel gebouwd dat door iedereen werd bewonderd en gefotografeerd (alleen Europeanen kunnen natuurlijk fatsoenlijke kastelen bouwen). Om 9 uur ’s avonds was dan het grote moment daar en vierden we eerst onze eigen‘Europese’ jaarwisseling met wodka, pinga en sprite, gevolgd door de ‘Braziliaanse’ jaarwisseling om 12 uur met afschuwelijke champagne (waar ik inmiddels gelukkig toch niet veel meer van merkte dankzij de wodka en pinga) en een zeer aangename Nieuwjaarsduik. Ergens diep in de nacht viel ik bijna staand in slaap en moest ik toch maar ergens een plaatsje vinden om in te storten. Helaas was de tent al bezet, dus belandde ik met Vladka en Marta op de vloer van de bar van de camping (weer een slaapplaats erbij die hoog eindigt om m’n lijstje van bizarre slaapplaatsen). Na nog een half dagje als een gare aap op het strand te hebben gelegen, vingen we om 4 uur ’s middags onze terugreis weer aan: Trindade-Paraty-Angra dos Reis-Barbacena-Lavras waar we 2 december om 12 uur ’s middags compleet uitgeput aankwamen na 3 nachten nauwelijks slapen…

Tot over 5 weken allemaal!!!

Groetjes,
Mark

  • 04 Januari 2009 - 12:18

    Manon:

    Hey Markie,
    Jij ook een heel gelukkig nieuwjaar en geniet van je rondreis!
    Liefs

  • 04 Januari 2009 - 14:01

    Peter:

    Yo Mark,

    JIj ook gelukkig nieuwjaar!

    Groeten,

    pEter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Lavras

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2009

Nog ééntje dan...

21 December 2008

Beestenboel

25 November 2008

Sja, Brazilië...

12 November 2008

Hard aan het werk...meestal tenminste...

27 Oktober 2008

Alweer een maand...
Mark

Actief sinds 10 Sept. 2008
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 19740

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 31 Augustus 2015

Monkey business in Spanje

11 Januari 2011 - 15 Juli 2011

Onderweg in Latijns-Amerika

26 September 2008 - 09 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: