Monkey business... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Mark de Leeuw - WaarBenJij.nu Monkey business... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Mark de Leeuw - WaarBenJij.nu

Monkey business...

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Mark

11 Augustus 2014 | Nederland, Utrecht

Aaaaaand, I’m back… uuh, I mean, (almost) gone again!!! Tot mijn verbazing bestond m’n online reisdagboek nog, en het duurde even voordat ik het juiste wachtwoord weer gevonden had. Want het is al weer meer dan 3 jaar geleden dat ik terug kwam uit Zuid-Amerika en als je me toen verteld had dat ik nog een keer een avontuurlijk uitstapje zou gaan maken had ik het waarschijnlijk niet gelooft. Maar bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus hier is hij dan: reisverslag numero 1, Monkey business in Spanje!!!

Een half jaar terug… na tienduizenden geasfalteerde kilometers versleten te hebben, Duits-, Portugees-, en Spaans audiolessen grijsgedraaid te hebben, Ljouwert ‘hometown’ te hebben gemaakt (maar bij Fries gewoon blijven lachen en “ja” knikken)… was er wel weer genoeg naar pijpen gedanst en werd het tijd knopen door te hakken. Jong Godje als ik nog (een paar dagen) steeds ben mocht ik ook nog meedoen met het jongerenprogramma ‘European Voluntary Service’ (EVS). Gesubsidieerd vrijwilligerswerk doen binnen Europa. Na wat zoeken werd het project van een vestiging van Stichting AAP in Spanje, Primadomus, mij aangedragen, waar ze dierverzorgers zochten.

Stichting AAP is een Europees opvangcentrum voor uitheemse dieren. De dieren die hier terecht komen zijn afkomstig van de illegale handel, proefdierlaboratoria, circussen, louche dierentuinen of rechtstreeks van particulieren. Een hele mooie kans dus om iets goeds te doen en een hele nieuwe ervaring op te doen. Primadomus is gevestigd in Villena, Alicante, (waar bij een nabije gemeente onlangs is besloten om de vuilniswagens te vervangen door paard en wagen om kosten te besparen… daar houd ik van!), dus als je me zoekt ben ik daar het komende jaar met m’n nieuwe aapgenoten in de autobanden aan het slingeren.

Buenas noches!

  • 12 Augustus 2014 - 00:22

    Mark De De Leeuw:

    ps: If you have any pooh, fling it now!

  • 12 Augustus 2014 - 11:46

    Pa:

    Zo dus je gaat weer een nieuw reisverslag (met de nodige apekool) schrijven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Mark

Actief sinds 10 Sept. 2008
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 19731

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 31 Augustus 2015

Monkey business in Spanje

11 Januari 2011 - 15 Juli 2011

Onderweg in Latijns-Amerika

26 September 2008 - 09 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: