Alweer een maand... - Reisverslag uit Lavras, Brazilië van Mark de Leeuw - WaarBenJij.nu Alweer een maand... - Reisverslag uit Lavras, Brazilië van Mark de Leeuw - WaarBenJij.nu

Alweer een maand...

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

27 Oktober 2008 | Brazilië, Lavras

Het is alweer een maand geleden…een maand dat ik voor het eerst een voet op Braziliaanse bodem(vocht), (*high five voor bodemvocht!! Sorry, slecht onderons-grapje*) zette. En hoewel het verschil in tijd met Nederland inmiddels is terugdrongen tot slechts 3 uur, is het verschil in temperatuur flink opgelopen. De zomer is langzaamaan aan het beginnen en de laatste dagen zit het kwik al tegen de 40 °C. Ik geloof dat ook de muggen van boven de boodschap hebben gekregen om heen te gaan en zich te vermenigvuldigen. Het fijne is dat de muggen hier sluipschutters zijn, waardoor je niet steeds wakker word gemaakt door hun blije gezoem…de keerzijde van de medaille is echter dat je ’s ochtends wakker word met een dekentje van kriebelende bulten.

Maar laat ik eerst verder gaan waar ik vorige keer gebleven was: maandagavond, een hotel onderweg naar Porto Seguro, Bahia. De stad waar de Portugezen voor het eerst in Brazilië waren aangemeerd om hun geloof aan anderen op te dringen en toen nog vriendelijk waren ontvangen door de indianen in het jaar 1526, of iig ergens rond dat jaar. Na de autopech was de auto diezelfde avond nog gemaakt en konden we de volgende dag onze 15-uur durende autorit weer vervolgen. En terwijl ik met m’n tong wapperend uit het raam hing veranderde het landschap en het klimaat en kreeg ik weer een andere kant dit gevarieerde land te zien. In Porto Seguro verbleven we in een appartement in een hotelcomplex van Zélia, een vriendin van Bodinho (degene met wie ik meereed), waar ook een zwembad en een sauna bijhoorde. En terwijl Bodinho en Zélia gingen werken, besteedde ik mijn dag met de neef en nicht van Zélia, Tulio en Giselle, met op het strand liggen, in de zee zwemmen, pils drinken, dansoptredens in strandtenten kijken en uitgaan. Uiteindelijk vertrokken we zaterdagochtend vroeg weer voor de lange rit richting Lavras.

Na zondag nog een laatste dag gerelaxed te hebben aan het meer waar ik het eerste weekend ook was geweest met Lenka, Vladka, de 2 nieuwe Slowaakse mensen die hier komen wonen Igor en Radka, en nog een paar Brazilianen, was het maandag helaas toch echt weer tijd om weer aan het werk te gaan op de universiteit. Ik ben ook gevraagd een presentatie over m’n huidige of een van m’n voorgaande onderzoeken te geven, dus heb ik nu de eer om nog een keer m’n masterthesis te mogen presenteren…KEEP THE SOIL MOISTURE ALIVE, WHOEHOOOEEEE!!!!

En dan nu eigenlijk het leukste gedeelte van m’n verhaal…voor mij tenminste ;), toen ik donderdagavond 21u. op het busstation van Lavras stond, wachtend op de bus vanuit São Paolo, waarin de brasileira zat die ik op het congres in Curitiba had ontmoet en die gek genoeg was om een dag te reizen in snikheet weer naar een stad waar niks te beleven is…blijkbaar om mij te zien :). Anyway, Lavras bekijken, filmpjes kijken, uitgaan in Circuito, zwemmen bij de watervallen van Itumirim (nou ja, eigenlijk kan je het geen watervallen noemen, maar het weer was heet en het water was fris, dus goed genoeg voor mij), en cocktails drinken was geen verkeerde manier om de daarop volgende dagen door te komen. Zondagavond, gister, is Yhasmin weer vertrokken, en ga ik nu m’n verhaal maar weer eens afronden om weer in m’n polarimetric SAR interferometry artikelen te gaan zwemmen.

Liefs,
Mark

(ps: vergeet niet de foto’s én filmpjes te bekijken :D)

  • 27 Oktober 2008 - 12:52

    Peter:

    high five
    schitterende foto's!
    soil moisture forever


  • 27 Oktober 2008 - 13:54

    Klara:

    Heey Markie,
    Hoe gaat t? Klinkt allemaal erg spannend en avontuurlijk! Ik hoop voor je dat je het erg naar je zin hebt!! Ik zit nu in de driftkamer kamerdienst te houden. Dikke knuffel Klara

  • 27 Oktober 2008 - 15:30

    Lida En Johan:

    Hoi Mark.
    wat een geweldige verhalen schrijf je,we kijken nu al uit naar de volgende mail.
    groetjes uit middenmeer

  • 27 Oktober 2008 - 21:52

    Liesbeth:

    yo, wow! wat een leven!

  • 27 Oktober 2008 - 22:25

    Miriam:

    Kwijlkwijlkwijl vanuit het lab in de zonneveldvleugel ;)

  • 28 Oktober 2008 - 15:55

    Lotte:

    Wow je hebt zelfs je haar los! Wat gebeurt daar allemaal? ;)

  • 08 November 2008 - 00:03

    Jolina:

    Hahaha ... Bodemvocht, haha ... Ja. Dus.

    Klinkt goed allemaal. Ben strontjaloers. Kom maar gauw weer terug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Lavras

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2009

Nog ééntje dan...

21 December 2008

Beestenboel

25 November 2008

Sja, Brazilië...

12 November 2008

Hard aan het werk...meestal tenminste...

27 Oktober 2008

Alweer een maand...
Mark

Actief sinds 10 Sept. 2008
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 19746

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 31 Augustus 2015

Monkey business in Spanje

11 Januari 2011 - 15 Juli 2011

Onderweg in Latijns-Amerika

26 September 2008 - 09 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: