Bijna zover!! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Mark de Leeuw - WaarBenJij.nu Bijna zover!! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Mark de Leeuw - WaarBenJij.nu

Bijna zover!!

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

15 September 2008 | Nederland, Utrecht

Hoi hoi allemaal,
Het drong een paar dagen geleden pas tot me door...over anderhalve week vertrek ik al!! Voor het eerst naar een ander continent, voor het eerst alleen reizen, voor het eerst een half jaar zomer achter elkaar (en kerst en oud & nieuw vieren onder de palmbomen met een cocktail in m’n hand) :D. Voor degenen die het nog niet weten: Brazilië is de bestemming. Waar ik eerst 3 maanden stage ga lopen aan de Universidade Federal de Lavras, waar ik ga werken aan het project ‘Application of radar polarimetry and interferometry for mapping vegetation types in Minas Gerais, Brazil’. Snap jij het, snap ik het ;). En vanaf 8 januari komt Miriam me vergezellen en gaan we een maandje hier en daar genieten van al het moois dat het Braziliaanse leven en landschap te bieden heeft.
Inmiddels zijn de meeste voorbereidingen getroffen, behalve slechts enkele pieterige peuterige kleinigheden: 1) ik heb nog geen accomodatie, sjalalalala, 2) m’n portugees is nog niet bepaald je van het, dus dat wordt een hilarisch handen- en voetenwerk en 3) ongeacht ik natuurlijk tot de top van Nederlandse dansers behoor, word ik in het land van de Samba, Salsa en Bossa Nova uiteraard vierkant uitgelachen om m’n stijve, houterige Pinokkio-I-wanna-be-a-real-live-boy dansstijl. Maar ik ga er nog steeds vanuit dat een beeldschoone Braziliaanse me aanbied om me wat ritme aan te leren tussen de robot-moves door :P.
Anyway, op deze manier wil ik jullie af en toe op de hoogte brengen hoe het gaat en wat ik uitspook (met af en toe wat foto’s om jullie jaloers te maken). Nou, ik ga jullie missen, dus ik zou zeggen: kom nog een keer een pilsje drinken voordat ik wegga en als je het druilerige, koude, regenachtige, deprimerende Nederlands weer nou zat bent, kom dan gezellig even een bakje koffie/biertje/cocktail doen in het heerlijk warme Lavras!!
Groetjes,
Mark

  • 16 September 2008 - 04:27

    Flopsy:

    He dude!

    Ik ben benieuwd of je terug gaat komen als je er eenmaal zit...

  • 16 September 2008 - 07:49

    Lotte:

    Oh oh oh, spannend zeg! Je hebt er vast zin in. Wanneer ga je ookal weer precies vertrekken? Zie ik je voor die tijd nog?
    Kus

  • 16 September 2008 - 08:48

    Astrid:

    Hey Mark,

    super hoor; hartstikke veel plezier en succes met alles!

    xx Astrid

  • 16 September 2008 - 13:46

    Bettine:

    Hey Mark,

    Ken je me nog? Hoop het wel he ;) . Superveel plezier in Brazilie. Doe vooral wat je niet laten kunt en laat wat je niet doen kunt. Tja, das even nadenken he. Nee, heel veel plezier daar, ik weet zeker dat het gaaf wordt. Ik ben net 2 maandjes van 8 maanden australie en het was de tijd van mijn leven, dus spijt van de reis die je gaat maken krijg je echt niet! Alleen, accomodatie nog wel effe zoeken he :P . Nou, succes he jongen!

    Liefs Bettine

  • 16 September 2008 - 13:48

    Bettine:

    Haha, ik bedoel, even voor de duidelijkheid, dat ik alweer 2 maanden terug ben na 8 maanden in aussie te zijn geweest. Anyway, veel plezier :P !

  • 16 September 2008 - 21:23

    Liesbeth:

    ha Mark,

    leuk dat je een site bij houdt; k ga zeker je verhalen lezen!
    Liefs!

  • 19 September 2008 - 06:25

    Anne M:

    Hee!
    Jij gaat het zo naar je zin hebben daar! En als niet? Dan toch! Gha! Zal je leren!
    Mag ik binnenkort nog langskomen voor pils/cocktail? Zullen we anders vanavond kort gaan in Betonblok 96? Haal ik wat drank voor iets sterkers dan bier (mojito ofzo) :)

    Oh, en dat mijn fiets het weer doet, dus dat ik je eventueel kan helpen met kratjes.

  • 29 September 2008 - 16:03

    Manon:

    Hey Markie,
    ALs het goed is, ben je nu in het zonnige Brasil! Ben benieuwd naar je adventures :)
    Kus Manon

  • 09 Oktober 2008 - 17:53

    Oma:

    Ik heb je reisverhaal gelezen, harstikke leuk,
    geniet er van, en veel succes. Doei, je liefhebbende oma

  • 06 Februari 2009 - 08:31

    Lucienne:

    Hoi Mark!
    Haha, grappig geschreven :D Echt heel erg gaaf wat je gaat doen. Brazilie *zucht*. Wordt echt de tijd van je leven! Heel erg veel succes daar! Zal af en toe eens je avonturen lezen op deze site.
    Liefs,je nichtje Lucienne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2009

Nog ééntje dan...

21 December 2008

Beestenboel

25 November 2008

Sja, Brazilië...

12 November 2008

Hard aan het werk...meestal tenminste...

27 Oktober 2008

Alweer een maand...
Mark

Actief sinds 10 Sept. 2008
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 19788

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 31 Augustus 2015

Monkey business in Spanje

11 Januari 2011 - 15 Juli 2011

Onderweg in Latijns-Amerika

26 September 2008 - 09 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: