Het roer om... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Mark de Leeuw - WaarBenJij.nu Het roer om... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Mark de Leeuw - WaarBenJij.nu

Het roer om...

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

30 December 2010 | Nederland, Utrecht

…afgestudeerd in Fysische Geografie…een baan bij Grontmij als adviseur Waterkeringen (althans, dat is wat er op mijn CV komt te staan)…nog een aantal korte, niet meer op een hand te tellen, ontsnappingen naar het buitenland…en zo zitten we opeens 2 jaar verder, alle zaakjes op orde, zekerheid te over …conclusie: hoog tijd om het roer weer eens helemaal om te gooien…en deze weblog weer nieuw leven in te blazen.

…7 jaar geleden, net nadat we elkaar hadden ontmoet, ontsproot ons een idee, een plan, een doel: we zouden met de motor door Latijns-Amerika gaan reizen (puur toeval natuurlijk dat dit idee exact overeenkwam met het plan van twee reislustige en vrij controversiële Argentijnen). En is er een betere tijd dan een zogenaamde “economische crisis” om je contract te beëindigen en je dromen te verwezenlijken…ik dacht het ook niet…en zodoende waren de tickets geboekt voordat we het wisten: 11 januari 2011 – Amsterdam São Paolo en 15 juli 2011 – Curaçao Amsterdam, en was er geen weg meer terug.

Het plan? Uitstekende vraag…het beste plan is geen plan denk ik altijd maar en daarom zijn we van plan het lot te volgen waar het ons heen wil brengen. Nu iets minder abstract: de bedoeling is om eerst 2 á 3 maanden vrijwilligerswerk in Brazilië te gaan doen, dan wel op een boerderij ergens, dan wel in een of ander natuurpark…we hebben onze lijntjes inmiddels uitgegooid, nu maar afwachten. Vervolgens willen we, niet met de motor, maar met de auto, of elk willekeurig ander vervoersmiddel, op de een of andere manier via het Andesgebergte door het continent heen trekken … Argentinië, Chili, Peru, Bolivia, Ecuador, Colombia tot in Venezuela. Hier is het duimen draaien geblazen dat een bepaalde president niet in een van z’n grillen besluit een complete blokkade op te zetten naar Curaçao, vanwaar we onze laatste dagen zullen vertoeven.

Maar voor het zover is zullen er nog heel wat andere uitdagingen en verrassingen staan te wachten. En om jullie een beetje op de hoogte te houden van de avonturen van mij en mijn, voor deze reis omgedoopte, zusje en reisgezel Elke zal ik zo nu en dan op deze site weer wat van me laten horen.

Ik wens jullie allemaal een fijne winter toe, ik smeer hem lekker!

Grande abraço,
Markinho

• 31 December 2010 - 07:52

Martien Binneveld:

Wij wensen jouw en je nieuwe zusje voor deze reis heel veel geluk en plezier toe en we zullen je via je weblog volgen. Tot slot nog de allerbeste wensen voor 2011.
    Martien en Riet Binneveld

• 31 December 2010 - 08:00

Alice:

Vet Markinho, muito divertido! :)
    Have fun, x uit Australie, je oude buurvrouw

• 02 Januari 2011 - 13:03

Manon:

Maar eerst nog een feestje :)

• 05 Januari 2011 - 20:51

Nel Ruitenburg:

Ik wens jullie een hele leuke tijd,met veel avontuur.
    Kijk nu al uit naar jullie belevenissen.
    Ga dit zeker volgen.
    Tot over een half jaar.
    Hartelijke groetjes:
    Tante Nel Ruitenburg.

• 09 Januari 2011 - 13:32

Fred, Wendy & Toby:

Ha broerje en Elke,
    Wij wensen jullie een hele goede reis, met heel veel plezier en avontuur! En hou ons op de hoogte, we zijn erg nieuwsgierig naar hoe jullie het hebben! Geniet ervan!

• 14 Januari 2011 - 18:34

Manon:

Hoe is het in het overstroomde Brazilie?
    xx