In the jungle, the mighty jungle... - Reisverslag uit São Lourenço, Brazilië van Mark de Leeuw - WaarBenJij.nu In the jungle, the mighty jungle... - Reisverslag uit São Lourenço, Brazilië van Mark de Leeuw - WaarBenJij.nu

In the jungle, the mighty jungle...

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

17 Januari 2011 | Brazilië, São Lourenço

the lion sleeps tonight..., en nu allemaal: “Aaawiieeeeeeeeeeeehieehieehiee aawoembawap aawoembaweee!!!”. Veilig geland en al was ons eerste doel de tropische bergachtige jungle van het eiland Ilha Grande voor de kust van de staat Rio de Janeiro. Zonder idee hoe we er precies zouden komen en of we uberhaupt wel een slaapplaats konden vinden als we eenmaal op het eiland waren gearriveerd bracht het lot ons Martha, een Spaanse die in São Paolo architectuur studeert en dezelfde bestemming als ons had om haar vriend Tomas op te zoeken, waardoor we onze weg en een plekje op een camping snel gevonden hadden.

Naar de mooiste stranden met de mooiste bergen op de achtergrond, het warmste zonnetje en het lekkerste zeewater om in te zwemmen, Phase 10 spelen met een biertje in de hand, muziek maken en luisteren met iedereen die er maar zin in had, het ene glas caipirinha na het andere, apen spotten tijdens een hike door de jungle naar de ´Pico do Papagaio´ (982 m)…het waren drie nare eerste dagen, maar we hebben ons er dapper doorheen weten te slaan.

Terug op het vaste land en na een paar mislukte pogingen om fazendas te bellen voor vrijwilligerswerk dankzij de netwerkstoringen door de tropische stormbuien besloten we onze weg te zoeken naar het nationale park Itatiaia. Over m´n tong struikelend pogend de naam van het park juist uit te spreken bij het busticketverkoophokje werd ik aangekeken alsof ik een balkende ezel was. Eenmaal op het op het station van Barra Mansa aangekomen waar we over moesten stappen naar Resende waggelde er een dakloze op me af die in ruil voor een gift de spaar-ze-allemaal-bijbelfigurenplaatjes uitdeelde. In mijn goedgezindheid besloot ik een real aan hem te geven…kreeg ik de Judas uitgedeeld… én dankjewel.

Elke was inmiddels op haar Elkes bezig en was in haar beste portunyols in gesprek geraakt met een Brasileira, Sonia. Sonia raadde ons aan om niet via Resende maar via São Lourenço naar het park te gaan. Omdat het al laat was waren we bang dat we niet meer op tijd een slaapplek konden regelen. Maar dat was geen probleem want zij woonde in São Lourenço, dus we konden makkelijk met haar mee en in het huis van haar en haar vriend Fabio verblijven…en zo werden de plannen opeens weer omgegooid en vonden we een lekker zacht en droog bedje bij deze lieve mensen thuis…

Boa noite gente!

• 17 Januari 2011 - 19:42

Lotte:

Klinkt als een heel goed begin!
    Kus

• 17 Januari 2011 - 19:45

Petra Bus:

Hoi Mark, als ik jou zo aan die liaan zie bungelen benijd ik je toch wel een beetje. Je zal wel een gevoel van vrijheid over je heen hebben. Moest van de week nog even aan je denken gezien de berichten over overstromingen in Brazilië. Maar ja dat land is natuurlijk zo groot dat jij er misschien weinig van meekrijgt.
    Hoop dat je nog velen lekkere slaapplaatsen krijgt aangeboden door de lokale bevolking.
    Succes

• 17 Januari 2011 - 20:44

Peter:

Doe ze de groeten uit Brabant :P

• 17 Januari 2011 - 21:06

Mayumi:

hallo daar, twee lieve leeuwen in de jungle!
    Klinkt als een leuke beestenboel met veel leuke ontmoetingen.
    Avontuur ze! xx

• 19 Januari 2011 - 19:17

Christien:

Goed begin! Ik ben nu al jaloers! Heel veel plezier samen in de jungle!